Wednesday 16 March 2016

GUIDE CARA SETTING MYTV PADA DECODER FREESAT V7 COMBO & V8 GOLDEN




Assalamualaikum,dan Bismillahirahmanirahim, hari ini saya akan memaparkan cara setting pada box v7 combo atau v8 golden untuk membolehkan menonton siaran MYTV atau nama keduanya ialah DTTV.

Perkara yang paling penting ialah kita kena check dan mengenal pasti bahawa kawasan kita telah pun ada coverage mytv. Untuk mengenal pasti bolehlah rujuk disini-> http://mystroocrewtv.blogspot.my/2016/03/senarai-lokasi-pemancar-mytv.html ataupun anda google shj info lanjut mengenai coverage mytv.

Selepas anda mengenal pasti coverage anda bolehlah follow step mudah di bawah ini.

First sekali pasang antena uhf indoor ataupun outdoor, antena ini boleh didapatkan di mana-mana kedai elektrik ataupun di mydin.
INDOOR  

OUTDOOR









NEXT STEP, Sambungkan Antena ke reciver decoder.



Selesai sudah pemasangan antena anda perlu masuk ke menu dan pergi ke TERRESTRIAL INSTALLATION. Onkan Antenna Power,Coutry tak kisah mana-mana coutry pun tapi saya sarankan pilih country FRANCE dan pastikan anda off terlebih dahulu LCN.

Pilih MANUAL SEARCH dan masukkan Frequency channel mengikut kawasan masing-masing,kalau anda tak tahu frequency pemancar mytv di kawasan anda anda bolehlah google ataupun menanyakan di mana-mana group support mytv.
Frequency pemancar mytv@dttv

Selesai masukkan frequency anda haruslah tekan manual search untuk blind scan list channel2 mytv.

Visual terrestrial manual search
Setelah siap semua itu. Tekan ok untuk save.

Dan Selamat Menonton tanpa SCRAMBLE..





Untuk maklumat lanjut tentang mytv sila klik disini:http://mystroocrewtv.blogspot.my/2016/03/mytv.html

Untuk video perbezaan analog dan terrestrial klik disini:https://www.youtube.com/watch?v=X1xP-Jc5zSE&feature=youtu.be

Sekian dari saya: Mystroo Crew

3 comments:

  1. Saya punya rtm channel ,tv okey dan channel w hilang tiba2 rescan pun tak dapat balik camne nak buat?

    ReplyDelete
  2. Satstar S6HD open Skyde, Yestv 30w, Meo 30w, sabc 64.2/68, canal/parabole/reunion 16e, zap 36e, powervu, biss, and more than 1000pcs iptv , stable and cheap price for long term service.

    Satstar S6HD open Skyde, Yestv 30w, Meo 30w, sabc 64.2/68, canal/parabole/reunion 16e, zap 36e, powervu, biss, et plus de 1000pcs iptv, prix stable et pas cher pour un service à long terme.

    ReplyDelete